ΟΜΑΔΑ SIXY: “ETHICAL FASHION”

Σε αυτή την εργασία, συνεχίσαμε να έχουμε green διάθεση και μας ζητήθηκε να ερευνήσουμε το ζήτημα του ethical fashion, της ηθικής δηλαδή μόδας, γνωστής και ως πράσινη μόδα.

Η ηθική μόδα είναι η νέα φιλάνθρωπη εκδοχή της που δεν ασχολείται μόνο με τα οικολογικά υλικά αλλά και με το δίκαιο εμπόριο, με τους ανθρώπους που φτιάχνουν τα ρούχα , τα ζώα και γενικότερα οτιδήποτε σχετίζεται με τη μόδα και το περιβάλλον. Με τον όρο δίκαιο εμπόριο εννοείται μια σειρά ηθικά διασφαλισμένων λειτουργιών που αφορούν την παραγωγή και τη διακίνηση των προϊόντων. Η ηθική κατανάλωση, ουσιαστικά συνώνυμη του δίκαιου εμπορίου, περιλαμβάνει όλες τις πράξεις και τους τομείς που συνδέονται με την εμπορευματική κουλτούρα. Έτσι, ο ηθικός καταναλωτής μπορεί να μποϊκοτάρει ή να αποφεύγει όχι μόνο προϊόντα που παράχθηκαν κάτω από άθλιες συνθήκες, αλλά κι άλλα, των οποίων οι διαφημίσεις κρίνονται ηθικά απαράδεκτες. Σχετικά με το δίκαιο εμπόριο μπορείτε να επισκεφθείτε το διδόμενο site: www.wfto.com

H ηθική μόδα έχει λοιπόν 3 διαστάσεις…

1. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
Στόχος είναι η αύξηση της δυναμικότητας και η ευημερία του λαού και των κοινοτήτων πίσω από τη μόδα. Κάθε επιχείρηση μόδας εξαρτάται από τους ανθρώπους πίσω από αυτό. Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, η φτώχεια και η εκμετάλλευση του ανθρώπινου δυναμικού πίσω από τη μόδα επηρεάζει τη σταθερότητα της ίδιας της βιομηχανίας.

2. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ
Στόχος είναι η ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων όλων των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού.. Δημιουργία και ενεργώντας κατόπιν για τη μείωση των περιβαλλοντικών θεμάτων πέρα από τις άμεσες ενέργειες, όπως η ευαισθητοποίηση, των επενδύσεων και η υποστήριξη των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών.

3 ΕΜΠΟΡΙΚΗ
Χωρίς ένα σωστό  επιχειρηματικό μοντέλο, κανείς από τους παραπάνω στόχους  δε μπορεί να επιτευχθεί..Μια αειφόρος προσέγγιση περιλαμβάνει ποιοτικά προϊόντα ή υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς και τις απαιτήσεις των καταναλωτών.

H ηθική μόδα προασπίζεται την ιδέα του υποκατάστατου (sustainable fashion) και στόχος της είναι να δημιουργήσει ένα σύστημα που θα μπορεί να υπερασπίζεται τα δικαιώματα της οικολογίας στον τομέα της ένδυσης. Αυτή η νέα τάση της οικολογικής μόδας δεν αφορά μόνο ρούχα από οικολογικά προϊόντα, αλλά και ανακυκλώσιμα ρούχα που φοριούνται και ξαναφοριούνται…Σας προτείνουμε να επισκεφθείτε το παρακάτω site που ασχολείται εξ’ολοκλήρου με την πράσινη μόδα: http://translate.google.gr/translate?hl=el&langpair=en|el&u=http://www.ethicalfashionforum.com/

Παλαιότερα, η οικολογική μόδα ήταν συνυφασμένη με τους χίπηδες, με μια φορ-κλόρ δηλαδή εμφάνιση, με ρούχα χωρίς στυλ και καλαισθησία. Καμία γυναίκα συνεπώς δεν ήθελε να φοράει φαρδιά ψαράδικα παντελόνια, δαντελωτές μπλούζες ή παπούτσια από κάνναβη.

Σήμερα όμως, τα πράγματα έχουν αλλάξει στο χώρο της μόδας, αφού γνωστοί οίκοι όπως ο Louis Vuitton έχουν ευαισθητοποιηθεί οικολογικά και έχουν κάνει πολλές κινήσεις υπέρ του περιβάλλοντος. (http://www.info-financiere.fr/upload/CNS/2009/05/FCCNS019530_20090514.pdf) Αξίζει να αναφερθούν τα λόγια του Μπερνάρ Αρνό, κολοσσού της LVHΜ μόδας που μιλά για τους νέους οικολογικά προβληματισμένους καταναλωτές:

‘’O οικολογικός καταναλωτισμός -από το να αγοράζει κανείς προϊόντα από ανακυκλωμένες και ανανεώσιμες πηγές μέχρι να υποστηρίζει εταιρείες που εμμένουν στις αρχές του δίκαιου εμπορίου- είναι σε άνθηση. Τώρα είναι μόδα να νοιάζεσαι και να ανησυχείς για τον κόσμο και το περιβάλλον.΄΄

Όλοι σχεδόν οι διάσημοι σχεδιαστές παρουσιάζουν όλο και περισσότερο κομμάτια στις κολεξιόν τους που έχουν κατασκευαστεί από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Η τάση που επικρατεί είναι ΄΄ Τίποτε δεν πάει χαμένο’’…

Όσον αφορά τα υλικά της πράσινης μόδας, αυτά είναι : μπαμπού, κάνναβη, λινάρι, τσουκνίδα, σόγια, βιολογικό βαμβάκι, μαλλί και μετάξι. (www.soilassociation.org)

Όσον αφορά τους πιο γνωστούς σχεδιαστές μόδας που έχουν ταχθεί υπέρ της ηθικής μόδας αυτοί είναι:

Katharine Hamnett: Tον χορό της οικολογίας σέρνει πρώτη εδώ και 25 χρόνια η Katharine Hamnett, η Bρετανίδα σχεδιάστρια που πρωτοχρησιμοποίησε το οργανικό βαμβάκι δημιουργώντας Τ-shirts με σλόγκαν οικολογικού, πολιτικού και κοινωνικού περιεχομένου.

Vivianne Westwood: H γιαγιά της μόδας παραμένει επαναστάτρια με αιτία. Πρόσφατα συνεργάστηκε με παιδιά ηλικίας 8 χρόνων για μια συλλογή με οικολογικά μηνύματα που παρουσιάστηκε στο Παρίσι.

Stella McCartney: Για τις δημιουργίες της δεν χρησιμοποιεί ίχνος δέρματος ή γούνας, αλλά υφάσματα φτιαγμένα από ίνες μπαμπού, οργανικό βαμβάκι, ενώ για τις βαφές της χρησιμοποιεί υλικά που δεν μολύνουν το νερό. Tο ατελιέ και το σάιτ της λειτουργούν με αιολική ενέργεια. Συνεργάστηκε με την Adidas για μια οικολογική σειρά ρούχων, ενώ δημιούργησε και μια σειρά από οικολογικές τσάντες, τη LeSportsac. Eίναι αμετακίνητη στις οικολογικές της θέσεις και αρνήθηκε τη θέση της βασικής σχεδιάστριας στον οίκο Gucci, επειδή χρησιμοποιούν αντιοικολογικά υλικά.

John Patrick: «Oραματίζομαι έναν κόσμο στο άμεσο μέλλον όπου οι άνθρωποι δεν θα ρωτούν ?είναι αυτό το ρούχο οργανικό;?, αλλά θα λένε μετά βεβαιότητας ?Φυσικά, είναι οργανικό!?». Aυτό ζητάει ο σχεδιαστής John Patrick που από το 2004 έχει ιδρύσει το δικό του label με όνομα -τι άλλο;- Organic! H παραγωγή του (από την ύφανση μέχρι την πλέξη και από το βάψιμο μέχρι το ράψιμο) γίνεται στο Περού και αποκλειστικά από οργανικά υλικά.

Rogan Gregory: O Rogan, συνιδρυτής των fashion labels Rogan και Loomstate και δημιουργική δύναμη της εταιρείας ρούχων του Bono, Edun, έχει πάθος και με την ηθική στην παραγωγή της μόδας. Μεγάλη εμπορική επιτυχία σημειώνουν τα ντένιμ τζιν του.

Anya Hindmarch: Δημιούργησε το 2007 σε συνεργασία με το παγκόσμιο κίνημα κοινωνικής αλλαγής «We are what we do» την περιορισμένης έκδοσης υφασμάτινη τσάντα με το σλόγκαν «I’m not a plastic bag» (σ.σ.: δεν είμαι πλαστική τσάντα) που πουλιόταν έναντι 9 ευρώ σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ και online. H τσάντα επιλέχθηκε από το «Vanity Fair» για να συμπεριληφθεί στη λίστα με τις πιο κομψές τσάντες, ενώ 100.000 πελάτες μπήκαν στην online λίστα αναμονής για να την αγοράσουν.

Natalie Dean: Eίναι η σχεδιάστρια πίσω από την Beyond Skin, την εταιρεία παπουτσιών που δεν χρησιμοποιεί δέρμα. Χρησιμοποιούνται οργανικά και φυσικά υλικά για την παραγωγή τους, ενώ οι βαφές είναι φτιαγμένες από σόγια. Κατασκευάζονται στην Αγγλία και όλα τα γαζώματα και τα φινιρίσματα γίνονται στο χέρι από μια μικρή οικογενειακή βιοτεχνία κάπου στο Ανατολικό Λονδίνο.

Earth Pledge Future Fashion: Η Tζιλ Γκίλχαρντ εμπνεύστηκε το 2006 ένα show κατά τη διάρκεια του Fashion Week της Nέας Yόρκης, όπου οι μεγαλύτεροι σχεδιαστές μόδας, όπως η Donna Karan, ο Calvin Klein, ο Ralph Lauren κ.ά., παρουσιάζουν δημιουργίες τους από οικολογικά υλικά.

Ακόμη, δίδεται ένα βίντεο με τίτλο ΄΄slow fashion’’ το οποίο μας ευαισθητοποίησε και μας έβαλε να σκεφτούμε…http://www.youtube.com/watch?v=JdjIef783V0 και ένα site στο οποίο όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να αναζητήσει μαγαζιά που φέρνουν ρούχα ‘’οικολογικά ρούχα΄’ : www.ecofashionworld.com

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε την παρουσίασή μας σε μορφή powerpoint, που περιέχει πολλές ενδιαφέρουσες φωτογραφίες σχετικά με την οικολογική μόδα. Με χαρά θα δεχτούμε τα όποια σχόλια σας…

View this document on Scribd
Advertisements
Explore posts in the same categories: Uncategorized

Tags: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: